آقای مربّع !

آقای مربّع !
مطالعه‌ی اول: مرداد ۹۵
دوره: دی ۹۵
او میدانست چه میخواهد. سعی کرد و هرگاه به نتیجه نمیرسید خود را تغییر میداد. و تا حدی خود را تغییر داد که آموخت چگونه میتواند در زندگی‌اش تعادل ایجاد کند.
در زندگی نکته‌ی بامزه‌ای وجود دارد. اگر فقط به دنبال بهترین‌ها باشید، بیشتر اوقات به آنها دست می‌یابید. سامرست موام
ان پی ال
اگه کسی تونسته شما هم میتونید. همش یه سری ارتباط بین نورون هاست
درمیابید که چگونه میتوانید خود را در بهترین شرایط روحی قرار دهید و هروقت اراده کردید از شر حالات منفی خلاص شوید. به خاطر داشته باشید کلید دستیابی به قدرت، عمل است : )
اولین رمز کنترل حالات روحی و به وجود آوردن نتایج دلخواه در زندگی این است که یادبگیرید چگونه میتوان مغز خود را با کارایی هرچه تمام‌تر به کار انداخت!
حالات درونی و وضعیت جسمانی ما با یکدیگر در ارتباطی دو طرفه هستند.
لحظه‌ای تصور کنید می‌توانستید در هر لحظه از زمان ۱۰۰درصد حالات خودرا کنترل کنید!
مهم نیست تا چه حد در شرایط نامطلوبی قرار دارید. شما میتوانید آن شرایط را به گونه‌ای به تصویر درآورید که قدرتمندتان سازد!
افراد موفق قادرند همیشه روحیه‌ی خوبی داشته باشند. آیا تفاوت افراد موفق و ناموفق در همین نیست؟
راه رفتن روی آتش - بله من کاملا میتوانم این کار را انجام دهم!
در الگو قرار دادن افراد باید به باورهای خاص آنها دست‌ یابیم.
همه چیز تو ذهن بایگانی شده و فقط باید خودتو تو حالتی قرار بدی که بتونی ازشون استفاده کنی.
برای تغییر روحیه، بهترین کار ورزش است. همه‌ی این کارایی که واسه تغییر مودتون میکنید مثل یه برنامه‌ی تلویزیونیه که بعد از تموم شدنش باز همه چی به ذهن خطور میکنه.
آدمای بزرگ یاد گرفتن که قوی ترین قسمت‌های مغز خودشونو قعال کنن. همین مسئله اونارو از بقیه متمایز میکنه.
هیپنوتیزم و جای سوختگی بر اثر یخ!
آنها می‌توانند چون می‌پندارند که می‌توانند. ویرجیل
آنها با گذشت ایام ورزیده‌تر یا سریحعتر نمیشوند. بلگه وقتی یکبار این باور را پیدا میکنند که میتوانند، پی‌میبرند که همیشه قادرند!
تجربه‌ی نتایح پیش از عمل !
کسب کردن ۱۰۰۰۰۰ دلار آسان تر از کسب ۱۰۰ دلار است!
طرف سر کلاس ریاضی خواب بوده و نفهمیده دوتا مساله اوپن بودن واسه همین باور تونسته حلشون کنه.
مثلا این ) محدبه یا مقعر؟!؟!
باور اول: در هر اتفاقی مصلحتی است که به نفع ماست.
باور دوم: چیزی به نام شکست وجود ندارد. فقط نتایج وجود دارند.
باور سوم: مسئولیت هر اتفاقی را به عهده گیرید.
باور چهارم: بهره‌وری از امری مستلزم شناخت کامل آن نیست.
باور پنجم: انسان‌ها بزرگترین منابع شما هستند.
باور ششم: کار، تفریح است!
باور هفتم: هیچ موفقیت ماندگاری بدون پشتکار حاصل نمی‌شود!
به دنبال مقصر و مشکل نباشید! چاره اندیشی کنید. هنری فورد
معمولا مشکل انسان کمبود منابع نیست. آنها نمیتوانند منابع را تحت کنترل خود درآورند.
این که میشه با تصور کردن تموم جزئیات چیزی رو تو ذهن ساخت و حس و حال توی مسیرش افتادن رو تو خودت ایجاد کنی.
این که میشه وقتی بخوای میتونی دوتا حس و حال رو جاشونو با هم عوض کنی. یکی رو تو ذهن کمرنگ و کوچیک کنی و اونیکی جاشو بگیره و همزمان محکم نفستو بدی بیرون و بگی آخیییییییش!
همه‌ی افراد به سه حس بصری، سمعی و لمسی تصاویر دسترسی دارند. اما همه به یک میزان از آنها استفاده نمیکنند.
میتونی یه خاطره رو به یاد بیاری و دستکاریش کنی. حس ها رنگ ها صداها سرعت و زاویه دید و همه چی خلاصه! 
به طور کلی میتوانید به دو صورت زندگی کنید. اولین حالت این است که اجازه دهید ذهنتان مانند گذشته کار کند. یعنی هر تصویر، صدا یا احساسی را به درون خود راه دهید و به طور خودکار به آن پاسخ دهید. دومین حالت حالت این است که آگاهانه ذهنتان را تحت کنترل درآورید. شما می‌توانید حالات دلخواه خود را در خود به وجود آورید.
شما میتوانید همانگونه که نقشه یا کتابی را میخوانید دیگران را نیز بخوانید.
فقط باید کاری کنید که اشخاص استراتژی های خود را تجربه کنند و آنگاه باید دقت کنید تا متوجه شوید در مورد آن استراتژی ها چه عکس‌العملی نشان می‌دهند.
به همین خاطر اگر در به‌یاد آوردن خاطره‌ای دچار مشکل می‌شوید احتمالا دلیلش این است که چشمان خود را در جهتی قرار نمی‌دهید که بتوانید به اطلاعات موردنیازتان دسترسی پیدا کنید.
طوری رفتار کنیم که انگار به آنچه که می‌خواستیم، رسیده ایم.
حالت جسمی قوی ترین ابزاری است بلافاصله روحیه‌ی مارا تغییر می‌دهد و به نتایج دلخواه می‌رساند.
پس از الگو قرار دادن او مسافت یک مایل را طی مدت کمتر از ۴ دقیقه میتوانید بدوید؟ البته که نه! شما دقیقا این شخص را الگو قرار نمی‌دهید چون به ذهنتان پیام های مداومی را که ای طی تمرینات مستمر به سیستم عصبی ‌اش ارسال میکند، ارسال نمیکنید!
چرا بعصی ها به موادمخدر، الکل،سیگار و پرخوری روی‌ می‌آورند؟
تغذیه سالم: میتوانید صاحب زیباترین ماشین مسابقه‌ی دنیا باشید ولی اگر قرار باشد بجای بنزین در آن مایع دیگری بریزید، کار نخواهد کرد.
اولین اصل سلامتی قدرت تنفس است.
۴ ثانیه دم - ۱۶ ثانیه حبس نفس - ۸ ثانیه بازدم
ده نفس عمیق حداقل ۳ بار در روز
هیچ غذا یا قرص ویتامینی نمیتواند مثل این تنفس سلامتی شمارا تصمین کند.
ورزش هوازی خیلی خوبه! به ترتیب مفیدی : دو - شنا - پیاده‌روی
دومین اصل سلامتی خوردن مواد غذایی آبدار است. باید ۷۰درصد چیزی که میخورید آبدار باشه.
کیفیت زندگی هر انسانی بستگی به کیفیت زندگی سلول‌هاش داره.
درست بخورید که هضمش کم انرژی باشه و خوب بخوابید.
اصل چهارم سلامتی قانون کنترل میزان مصرف غذا.
اصل پنجم سلامتی: مصرف درست میوه. -> با شکم خالی
تا ۱۲ ظهر فقط میوه‌های آبدار! بذارید بدنتون پاکسازی بشه.
انسان‌ها تنبل نیستند فقط دارای اهداف ضعیفی هستند که الهام بخش نیستند.
۱-آنچه را میخواهید به طور مشخص بیان کنید
۲- از شخصی که میتواند به شما کمک کند، درخواست کمک کنید.
۳- مصالح فردی که از او درخواست کمک میکنید را نیز درنظر بگیرید.
۴- درخواست خودرا با اعتقادی راسخ بیان کنید.
۵- تا به درخواست خود نرسیده‌اید، دست از درخواست برندارید.
تحقیقات نشان داده تنها ۷ درصد ارتباط با کلام است. ۳۸ درصد لحن و ۵۵ درصد حرکات جسمی.
وقتی حرکات یکی را تقلید کنید تو مغزش میگه این شبیه منه پس حتما آدم خوبیه.
رهبری مستقیما از پیروی ناشی می‌شود.
هر رفتاری دلیلی داره. واسه کنار گذاشتن رفتارهایی که دیگه نمیخواینشون با ناخودآگاهتون ارتباط برقرار کنید و ببینید چرا انجامشون میدین یا در گذشته انجامشون چه سودی واستون داشته؟ اونوقت میتونید یه جایگزین بسیار خلاقانه و مفیدی واسش ایجاد کنید که همون اثرو داشته باشه.
در هرکجا که هستی و با هرچه داری، کاری انجام بده که می‌توانی تئودور روزولت
همزمانی غذا ذادن به سگ ها و ترشح بزاقشان و صدای زنگ. بعدا بدون غذا و فقط با صدای زنگ هم بزاقشون ترشح میشد.
مطلب بالا دقیقا میتونه همون دلیلی باشه که ما تا حالمون بد میشه سراغ سیگار یا مشروب یا فلان میریم. یجورایی ناخودآگاه وغیر ارادی. باید یه سری تکیه‌گاه ذهنی واسه جایگزینی ایجاد کرد.
رموز ایجاد تکیه‌گاه ذهنی: ۱- ایجاد حالت روحی شدید ۲- به اوج رسیدن آن حالت ۳- منحصر به فرد بودن محرک ۴- تکرار محرک
تمرین: به زمانی فکر کن که کاملا اعتمادبنفس هر کاری رو داشتی. وضعیت جسمیتونو تو همان حالت قرار بدید. مشتتونو گره کنید و بگید می‌توانم. چند بار تکرار کنید و از این ببعد وقتایی که اوضا سخت میشه مشتتونو گره کنید.
حتی لازم نیست بعضی از تجربه‌هارو واقعا داشته باشی. میتونی انقدر قوی تصور و احساسشون کنی که به نظر برسه داشتیشون.
اگر کاری را که همیشه انجام میدهی انجام دهی به همان نتایج گذشته دست‌میابی.
فکر کنید اگر بتوانید تمام عواملی را که موجب آزارتان میشود(مثل استرس) تغییر بدهید. چه احساس قدرتی پیدا خواهید کرد. شما قدرت این کار را دارید.
اگر میخواهید همانی شوید که استحقاقش را دارید باید یاد بگیرید با ناامیدی مبارزه کنید!
تفکر مثبت به همراه نظم معجزه می‌آفریند. بدترین کاری که منفی گرایی انجام می‌دهد نابودی انضباط و نظم شخصی است.
مرحله‌ی اول: مسایل جزیی را بزرگ نکنید. مرحله‌ی دوم: به خاطر داشته باشید همه‌ی مسایل جزیی‌اند!
‌کلید دوم: یاد بگیرید از پاسخ‌های منفی عقب‌نشینی نکنید!
یاد بگیرید قانع نباشید!.
وقتی انسانی بیش از حد احساس آسایش کند، از پیشرفت و کار و خلاقیت باز‌میماند. مادامی که کال هستید رشد می‌کنید.
رشد موجب رشد بیش‌تری میشود!
تو چه مسیری هستی؟ همین الانو میگم. اگه اینو ادامه بدی ۵ یا ۱۰ سال دیگه کجایی؟ اون جاییه که میخوای باشی؟ اگه نه همین الان مسیرتو عوض کن.
گروهی تشکیل بدید که بتونید با هم همکاری کنید. افرادی که شمارو به انسان بهتری تبدیل کنند. تلاشتان این باشد که رهبر شوید!
پیام نهایی: اهل عمل باشید! مسئولیت پذیر باشید و وارد عمل شوید.
انتظاری که من از خود دارم، هیچ‌کس ندارد!
از شما می‌خواهم زندگی خود را به صورت شاهکاری درآورید. از شما می‌خواهم به صف افرادی بپیوندید که با آموخته‌هایشان زندگی و به حرفشان عمل می‌کنند.
: )


  • ۹۵/۱۰/۲۴

نظرات (۳)

عالی ترین چیزی که الان میتونست برام باشه همین متن بود!
فوق العاده بود!
مرسی :)
پاسخ:
:) خدارو شکر
  • سین بانو
  • مربع جان سلام 
    ازت ممنونم برای چیزای خوبی که همیشه مینویسی ممنون میشم راجع به رسالتت تودرس خوندن تووبلاگت  بنویسی ,که چه جوری خوندی شریف قبول شدی؟
    بازم ممنونم برای همه نوشته های خوبه همیشگیت.
  • ** سیلاک **
  • لذت بردم از خوندن مطالب وب شما 

    عالی می نویسید ، عکسهاتون هم خیلی دوست داشتنی و خاصند :))))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی